Kirby and the Forgotten Land – první dojmy

Hra Kirby and the Forgotten Land vychází již 25. března a vůbec poprvé se toto nadcházející Kirbyho dobrodružství odehrává v plném 3D světě. V rámci demoverze, která je ke stažení zdarma v oficiálním obchodě Nintenda, jsme si zahráli první 3 levely, které demonstrují gameplay, ve velké míře herní mechanismy, a dokonce také souboj s bossem. A jaké jsou naše dojmy? Inu, je se věru na co těšit. 

(Ne)otevřený herní svět 

Celé demo bez problémů projedete na jeden zátah. K dispozici máte první úroveň ve formě prologu, plnohodnotný level a souboj s prvním významnějším bossem. Těšit se můžete na 3D svět, který sice není zcela otevření, ale tváří se tak. Ve své podstatě velmi dobře kombinuje svět Super Mario Odyssey a Super Mario 3D World. Z toho prvního si bere možnost „slupnutím“ nepřítele získat jeho schopnosti (místo házení Mariovi čepičky), z toho druhého zase určitou linearitu, kterou procházíte jednotlivé oblasti. Tento kombinovaný koncept je překvapivě velmi příjemný.  

V Odyssey mi občas až vadilo, že musím hledat další úkol a neměl jsem ten správný pocit z progresu při plnění stále obtížnějších úkolů. Volit si jednotlivé úkoly de facto v libovolném pořadí je fajn, ale když je jejich obtížnost značně nevyvážená, nenašel jsem ve hře větší výzvu a značně upadalo tempo.  

V Kirby and the Forgotten Land se zdá, že nuda rozhodně nehrozí. Jak tak procházíte jednotlivé lokace, stále na vás čeká nějaké překvapení nebo nepřítel. Dokonce tento polootevřený svět skýtá solidní možnosti na tajné chodby nebo cestičky kolem, které vám umožní mnohem snáze překonat nebezpečnou pasáž. A také za tuto alternativní cestu získáte odměnu ve formě mincí navíc.  

Strhující hratelnost 

Kirby se vyznačuje tím, že do dokáže do svých útrob vměstnat takřka vše, co zamane. Nepřátele po pozření slouží jako střelivo nebo se k proměně v šermíře, vrhače bomb, ale také nápojový automat nebo automobil. Tyto bizarní proměny jsou sice předem dané na konkrétním místě, ale to nic nemění na tom, že metání plechovek nebo destrukce objektů na čtyřech kolech je zkrátka zábava. Otázkou je, kolik různých transformací bude k dispozici, a jestli se později ve hře nebudou opakovat. Po absolvování ochutnávky jsem pocit stereotypu rozhodně neměl. Pomáhá tomu také design úrovní, který vám místy i explicitně umožní zvolit, v jaké formě budete pokračovat. 

Post-apokalypsa + Kirby. Jde to dohromady?  

Příběhová zápletka není kdovíjaká a už předem si dovolím tvrdit, že nějaké plot twisty a překávpak se konat nebudou. Upřímně řečeno ale o hluboký příběh u KIrbyho vůbec nejde. V praxi jde v podstatě o to, že jakási tajemná bouře odnese Kirbyho a jeho přátele do jakési kreslené reprodukce post-apokalyptického světa, v němž se snaží své přátele osvobodit. Tematikou mi herní svět připomněl The Last of Us, zejména pak když na mě útočili roztomilí chlupáči, ale nemyslím, že by se jednalo o cílenou aluzi na exkluzivitu od Sony. To už byl možná záměrnější odkaz na Linka ze série Thle Legend of Zelda, kdy se Kirby v zelené čapce ohání mečem. Ale vraťme se zpátky k prostředí. Travou zarostlé objekty, špinavá auta, betonové ostrůvky se zničenými budovami působí esteticky velmi dobře.  

Celé spektrum collectiblů 

Sbíráte zlaté mince, červené mince, zelené mince, objevujete lapené přátele i mimo hlavní cestu i překvapení v podobě sošek s charaktery. To vás nutí k určitému prozkoumávání a hledání. Jedná se spíše jen o příjemné zpestření než o něco, co by vás výrazně zdržovalo. Takže pokud si zrovna nelebedíte ve sbírání všeho možného, nikdo vás k tomu nenutí. Jen je škoda, že demo nedává představu o tom, co si za nasbírané mince bude možno koupit.  

Co-op a dvě úrovně obtížnosti 

I samotnou demo verzi si můžete střihnout ve dvou. Druhý hráč ovládá Waddle Deeho, Kirbyho kamaráda s kopím. Ten se kromě boje s přesilou nepřátel uplatní také třeba při řešení hádanek. Demo si můžete vyzkoušet ve dvou obtížnost. Odměnou za vyšší obtížnost je vám také více mincí. Jaká to bude ale výzva, to lze po třech úrovních jen velmi těžko posoudit. Doufejme, že nabídne solidní výzvu, protože hra toho nabízí opravdu spoustu, působí svižně, vše funguje bezvadně a hlavně je to zábava. A byla by škoda, kdyby se kvůli nízké obtížnosti ze hry Kirby and the Forgotten Land stala jen pěkná hra pro děti.