fbpx

Pět otázek pro vývojáře: Petr Kubíček – 1428: Shadows over Silesia

Na podzim minulého roku jsme vás informovali o velmi hezké hře z českého kraje s názvem 1428: Shadows over Silesia, na které pracuje studio KUBI Games. Od té doby jsme se o hře moc nedočetli a položili jsme tedy několik otázek ohledně vývoje přímo jejímu tvůrci. Petr Kubíček odpoví našich pět otázek pro vývojáře. Dozvíte se například, kdy vyjdou nové záběry přímo ze hry nebo jak to vypadá s případným demem na vyzkoušení.

Jak pokračuje vývoj tvojí hry? Od podzimu minulého roku se neobjevily skoro žádné nové zprávy ohledně vývoje. Brzdí covid-19 vývoj hry nebo máš naopak spoustu času, když musíme sedět doma? Držíš se své roadmapy?

Vývoj pokračuje dobře. Pandemie ho nemá jak brzdit, protože pracuji více méně sám. Spíše naopak. Díky tomu, že jsem už rok doma na homeoffice, tak na hru ušetřím více času. Trošku mě ale mrzí, že díky tomu neproběhly některé akce, jako Gamerpie v Brně, na kterém jsem hru chtěl poprvé naživo prezentovat hráčům a doufal jsem v osobní feedback. Sice se na hře podílí skupina dobrovolníků, kteří testují a zpětnou vazbu dávají pravidelně, ale přeci jen osobní kontakt je v tomto případě k nezaplacení. Člověk může pozorovat, jak hráč reaguje na různé situace, jak je řeší a jaký z toho má pocit. Snad se vše v dobré obrátí a budu se moci s hráči setkat na dalším ročníku. Co se týká roadmapy, tak musím přiznat, že se mi mírně vzdaluje. Hra si sama říká, jak chce vypadat a některé věci jsem původně neplánoval tak rozsáhlé. Držím se přístupu, že dopředu plánuji a píšu scénář pouze v základních obrysech tak, abych měl při vývoji ještě manévrovací prostor pro přidávání nových nápadů. S tím souvisí i to, že původně plánovaná herní doba se neustále prodlužuje a hra roste. Jsem připravený na to, že budu možná muset něco osekat, nebo dokonce hru rozdělit, ale zatím není zpoždění tak markantní. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet do budoucna.

Může vás zajímat:  Nálož informací o Resident Evil Village

Přidal jsi do hry během vývoje něco co jsi původně nezamýšlel, ale situace si to žádala? Nebo se pořád držíš plánu s lineární adventurou a bohatým příběhem?

Už jsem to částečně naznačil. Hra se prodlužuje a některé části příběhu, které jsem původně plánoval na minuty, nyní zaberou i desítky minut herního času. Aktuálně odhaduji finální herní dobu někde okolo 30ti hodin. Mám ale pocit, že to je pro dobro věci a doufám, že to bude pro hráče srozumitelnější a hlavně zábavnější. Nechci za každou cenu některé věci přejít krátkým dialogem když vidím, že si zaslouží více prostoru. Co se týká jednotlivých herních mechanik, tak tam se držím plánu. V tuto chvíli jsou všechny mechaniky hotové a nové už přibývat nebudou. Je ale pravda, že například souboje mají mnohem větší prostor, než jsem původně plánoval.

Jak jsi daleko s prací? Máš už představu o tom, kdy bychom si mohli zahrát nějaké demo nebo dokonce Early Access?

Prozatím nechci přesně prozrazovat, kdy by měla hra vyjít. Můžu ale slíbit, že v následujících měsících se připomenu dalším trailerem, který více rozkryje zasazení a příběh hry a ukáže i něco málo z gameplaye. Spolu s ním vypustím další informace, včetně plánovaného termínu vydání. Early Access neplánuji, ale demo by se objevit mohlo. Pokud půjde vše dobře, tak možná už v průběhu roku, v souvislosti s některým dalším Steam Game Festivalem.

Může vás zajímat:  Seriál The Last of Us zná dalšího protagonistu

Poslední screenshot ze hry, který jsi zveřejnil 6.2. na Facebooku ukazuje nejspíše začátek nějaké mise. Můžeme se v blízké době těšit i na nějaké záběry přímo ze hry?

Ano. V následujících měsících vyjde příběhový trailer, který bude obsahovat i nové záběry přímo ze hry. Screenshoty a krátké ukázky sdílím pravidelně a určitě v tom hodlám pokračovat. Jsem rád za každý feedback. Pokud vás hra zajímá, sledujte Discord, Twitter, nebo Facebookovou stránku hru.

Poslední screenshot ze hry uveřejněný na Facebooku

Původně jsi říkal, že projekt financuješ jen ze svého. Nepřemýšlel jsi, že by jsi zkusil oslovit hráče? Crownfundingová kampaň by ti v téhle době možná dala volnost pracovat na projektu.

Je pravdou, že jsem podobnou otázku dostal už několikrát. Původně jsem byl přesvědčený o tom, že to není moc dobrý nápad, protože nemám za sebou žádnou historii a to by mohl být pro tento typ kampaně trochu problém. Máš pravdu, že díky crowdfundingu bych mohl získat nezávislost a hlavně čas, který mi díky dalším závazkům chybí ze všeho nejvíc. Hra by mohla být hotová dříve a ve větší kvalitě. Stále mi ale vrtá hlavou, jestli by se zde opravdu našlo dostatek nadšenců, kteří by byli ochotní dopředu podpořit malou českou indie hru. Navíc stále ještě velký kus před dokončením. Přeci jen příprava takové kampaně by stála spoustu dalšího času a energie. Ale asi o tom budu ještě přemýšlet. 

Může vás zajímat:  Ratchet and Clank: Rift Apart – nový trailer a Ratchetova láska?

Pokud vás hra zaujala určitě si ji přidejte na Steamu, sledujte Facebook a Discord pro aktuální informace. Všechno ostatní najdete na webu hry.