Phil Spencer: Na Xbox teď velké hry nejsou potřeba

Ukázat Halo Infinite a pak titul zase poslat k ledu byla chyba. Ale co se původně zdálo jako pořádný malér, ve výsledku zase takový problém není. Alespoň tedy podle mínění šéfa xboxové divize Phila Spencera.

V souvislosti s launchem nové generace konzolí Xbox Series X a S se Spencer rozpovídal ohledně prvotního nášupu her pro nové konzole. Zatím si žádné větší vrásky nedělá a soustředí se na budoucí měsíce.

„Vím, že novináři budou srovnávat startovní lineup Xboxu a PlayStationu, ale když jsou obě zařízení absolutně vyprodána, nejsem si jist, jestli má startovní seznam her až takový vliv na něco jiného, než je číslo v nějaké recenzi,“ oznámil Phil Spencer.

Z jeho úhlu pohledu se tak na prodeji konzolí nepodílí to, jaké hry si můžete hned v den vydání zahrát. Takže ani nové Halo, které nebylo k dispozici v den vydání, není problém. Pomyslným vítězem tak bude ten, kdo vyrobí a dodá na trh více konzolí, protože nabídka v současnosti ani zdaleka nestačí plnit poptávku.

Na rozdíl od PlayStationu 5, který se může pochlubit například spin-offem pavoučího muže a exkluzivitou v jednoum Marvel’s Spider-man: Miles Morales, nemá Xbox Series X v současnosti tak oslňující protiváhu. Pravda, Microsoft se může pochlubit svojí předplacenou službou Xbox Game Pass, která nabízí nepřeberné množství her v rámci zpětné kompatibility, ale minimálně z hlediska marketingu této značce v tuto chvíli zkrátka chybí nějaký pořádný trhák. Situaci však vnímá mnohem lepší než v minulosti, když hráči mohou přirozeně a jednodušeji navázat na novou generaci konzolového hraní právě skrze digitální knihovnu titulu.

Postoj Phila Spencera působí poněkud nabubřelým dojmem, že se vlastně nic neděje a o nic nejde. Možná se tím jen snaží maskovat ne úplně komfortní situaci ohledně Halo, ale umím si představit, že počet exkluzivit a jejich distribuce v avizovaný den vydání je pro hráče důležitá (sám jsem přešel k PS4 primárně kvůli Uncharted 4… a nestydím se za to :D).

Se Spencerem se dá souhlasit v tom, že rozhodnou následující měsíce a de facto i roky – například s jakými exkluzivitami přijde Sony oproti tomu, jak bude bobtnat Game Pass apod. K záležitosti ohledně posunu Halo Infinite dodal, že vydání bylo posunuto na příští rok, a to z důvodu zaručení bezpečí a zdraví týmů vývojářů 343 Industries.