fbpx

1428: Shadows over Silesia bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Přečtěte si seznam vylepšení

Česká hra 1428: Shadows over Silesia, kterou vyvíjí jediný člověk, bude plně přístupná pro nevidomé hráče. Stane tak první hrou na PC a druhou hrou obecně, která přinese plnou podporu pro nevidomé hráče. Tou první hrou je The Last of US Part II na PlayStation.

V 1428: Shadows over Silesia nepůjde pouze o předčítání textu nebo základní navigaci. Hra, podle vývojáře, přinese úplně nové revoluční prvky, které umožní nevidomým užít si plnohodnotný zážitek nejen z příběhu, dialogů a prozkoumávání prostředí, ale také ze stealth pasáží nebo soubojů. 1428: Shadows over Silesia by měla přinést naprosto revoluční zážitek. KUBI Games vydalo také trailer na verzi pro nevidomé.

Zde je seznam funkcí a vylepšení, které by měla verze pro nevidomé obsahovat:

  • Kompletní předčítání všech textů ve hře
    • Včetně čtení vyskakovacích nápověd, vlastností postavy, aktivních úkolů, záznamů v deníku i inventáře
    • Skryté titulky v cutscénách
    • Předčítání titulků pro nedabované jazyky
    • Možnost v textu přeskakovat dopředu a dozadu
    • Podpora pro různé odečítače obrazovky
  • Speciální popisy prostředí
    • Většina lokací má vlastní textový popis, takže i nevidomí si užijí temnou atmosféru hry a zároveň díky tomu získají doplňující informace, které by jim jinak chyběly
  • Pokročilé navigační funkce
    • Navigace k důležitým příběhovým bodům, postavám a dokonce i vlastním bodům, které lze neomezeně přidávat
    • Hlášení zbývající vzdálenosti do cíle
    • Kompas a také souřadnicový systém
    • Asistence s otáčením k předmětům nebo postavám
  • Sonar
    • Revoluční funkce, která umožní nevidomým svobodně prozkoumávat a orientovat se v prostoru hry
    • Sonar zahrnuje také přátelské a nepřátelské postavy a určení jejich polohy
    • Upozornění na pasti nebo zničitelné bariéry
  • Velké množství zvukových nápověd
    • Upozornění na předměty a zajímavé interakce. Řada z nich má doplňující zvuk, aby hráč na první poslech věděl, co se nachází kolem něj
    • Upozornění na zahájení a ukončení cutscény, nízké zdraví, opuštění oblasti a mnoho dalších situací
    • Varování před nepřáteli
    • Signál pro útok nebo obranu
  • Volitelné zjednodušení některých mechanik
    • Přístupné souboje, včetně velkých bitev
    • Přístupné plížení zachovávající atmosféru a náročnost
    • Prodloužené časované události
  • A velká spousta dalších drobných pomůcek
Může vás zajímat:  Epic rozdává trojici her a láká na překvápko