Baldur’s Gate 3 má nový combat systém

Baldur’s Gate 3 si zase pěkně šplhla u všech náročnějších hráčů zaměřených na boj a implementovala nový combat system. Pokud jste na internetu narazili na některý z uniklých screenshotů, mohli jste si všimnou, že namísto klasického souboje v reálném čase se tvůrci rozhodli pro tahový režim.

Hlavním důvodem k tomu rozhodnutí je jistě fakt, že tvůrci mají z předchozích her zkušenosti spíše s tímto typem soubojů. Larian Studios tedy raději vsadili na ověřené mechaniky, které mají vyzkoušené ze série Divnity.

Hodinový gameplay z PAXu

Při pohybu v otevřeném světe se tedy budete pohybovat se skupinou v reálném čase, tak jak jsme byli v Baldur’s Gate zvyklí. Pokud ale začne souboj, hra se přepne do tahového režimu. Souboj ale není založený na žádné iniciativě nebo jednoho tahu pro každou postavu v boji. Během boje můžete vybrat jakoukoli postavu a udělat jí rozkazy.

Představte si, že máte střelce a nepřítel se dostane příliš blízko. V tu chvíli můžete nepřítele postrčil třeba z mostu nebo do ohně a se zbylým akčním bodem pak můžete zbytek nepřátel pokropit šípy. Tento způsob souboje dovoluje rychleji a lépe reagovat na akce nepřátele a ne jen sedět a koukat jak vám během jeho kola decimuje armádu.